Onze laatste weken in Zuid-Afrika...

4 februari 2020 - Strand, Zuid-Afrika

Hoi daar,

Nog een korte en laatste boodschap vanuit Zuid-Afrika... De afgelopen tijd zijn we naar het project ‘Ons Plek’ geweest. Wij hebben mooie weken bij het project gehad. We hebben geholpen met koken, het maken van huiswerk, schoonmaken, muren verven, luizen pluizen en spelen met de kinderen. In de middag zijn we diverse keren mee geweest naar de bijbelclubs van Kristine. Kristine geeft deze bijbelclubs in townships. Het was mooi om te zien hoe Kristine de kinderen vertelde over de bijbel en God. De mensen in deze townships moeten het met weinig voorzieningen doen. De huizen zijn klein en instabiel.

In de weekenden hebben we leuke activiteiten ondernomen. Het derde weekend van januari begon met motor rijden samen met de gastvader. We reden van Strand naar Rooie Els. Dat was KEIMOOI. Ik heb besloten om te gaan sparen voor een motor. Daarnaast hebben wij gewinkeld (lekker profiteren van de voordelige valuta) en hebben we een ‘officiële’ opening gehad van onze sportschool. Het vierde weekend van januari hebben we de Spice Route gereden en gekookt voor ons gastgezin. In het volgende weekend hebben we Stellenbosch en de Lourensford market bezocht. Ook hebben wij een auto gehuurd en zijn we langs de volgende plaatsen gereden: Kalk Bay, Muizenberg, Betty’s Baai en Kaapstad. Afgelopen weekend heb ik gesurft en hebben we twee Afrikaanse barbecues genuttigd. Dat was heel gezellig! Uiteraard werden we in de weekenden ook voorzien van mooi geestelijk voedsel.

We zijn bijna aan het einde van de periode. We gaan afscheid nemen van allerlei mensen die bijzonder goed voor ons hebben gezorgd. We zijn blij dat wij hier allerlei lieve mensen mochten leren kennen en ontmoeten.

Ik wil iedereen bedanken voor het volgen van mijn blog. BEDANKT. Ik vond het mega leuk om berichtjes te krijgen vanuit Nederland. Ik hoop jullie in gezondheid te zien en ik wens jullie nog fijne dagen deze week.

Heel veel zonnestraaltjes, zweetdruppels en knuffels,

Elise

Ps. MAM, wilt u alvast een kruik in mijn bed leggen? Ik ben geen koude temperaturen gewend. Ook heb ik nieuwe foto's op de blog gezet.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wist u dat...

..de kinderen van het project ons niet willen missen en daarvoor de ideale oplossing bedachten dat onze ouders hier ook wel konden wonen?

..ik tijdens de roadtrip in het weekend vergeten was dat we in Z-A waren? Ik ging rechts rijden.

..dat de gastvader een zorgzame, stoere en aardig man is en dat wij mede door zijn adviezen vrijdag weer veilig naar huis vliegen?

1. Ik mis je:
    7 februari 2020